CNN’s quick recovery didn’t stop mistake from spreading

June 28, 2012, the U.S. Supreme Court voted in favor of President Obama’s health care law. However, CNN and Fox News reported the opposite. According to Poynter’s currated article compiled that same day, CNN received more back lash than Fox News.

CNN sent out incorrect reports via the airwaves, website, email and Twitter. Nine minutes later, a correction was released. CNN’s on-site reporter Kate Boldaun received the incorrect report from a producer in the courtroom.

Jeff Sonderman’s Poynter article commented on other journalists’ reaction to the false report. A CNN reporter said she was embarrassed and a lot of reporters from different news organizations corrected the original report.

A region editor at AP sent out an email telling reporters to “stop taunting” CNN when AP reported the ruling correctly the first time.

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s